Register | Login
Attackpoint - performance and training tools for orienteering athletes

Training Log Archive: Carlborg

» now
SuMoTuWeThFrSa

Saturday Jun 10, 2017 #

Note

Lämnade av amelie vid flygplatsen då hon måste hem o jobba. Jag tog en lugn joggingtur i stanley park på eftermiddagen.

Orientering 50:00 [3]

Lättare jogg i Stanley park (vancouvers stora stadspark) på små stigar. Fin utsikt mot stilla havet.

Friday Jun 9, 2017 #

Note

Heldag i Vancouver med cykel. Tror vi han bocka av alla sevärdheter :) mycket fin stad!

Thursday Jun 8, 2017 #

Vi vaknade upp till ett riktigt busväder ute på Vancouver islands västkust. Ovädret rullade bokstavligt in över oss. Men vandring på vita stränder, varvat med svårframkomlig kustterräng och regnskogar var mycket coolt. Här hade vi kunnat stanna länge (lokalt mikrobryggeri med fantastisk öl, trevliga restauranger, kajakpaddling, vild natur mm mm). Dessvärre tillät inte tidsschemat mer än att vi åkte hem på kvällen med riktning Vancouver med färjan över Georgiasundet igen.

Wednesday Jun 7, 2017 #

Note

Vi valde en vandring upp mot Giribaldi lake som är ett helt enormt stort naturreservat sydöst om whistler (stort som halva Närke). Efter att en björn tassade över tomten på vårt vandrarhem igår kväll tog vi björnvarningarna på allvar. Hade faktiskt lite björnfrossa ett tag.

Topografin är extremt kuperad och växtligheten består av stora cederträn, douglasgranar och redwood (ca 100meter höga).

På kvällen tog vi bilen ut mot Vancouver Island med färja över Georgia straight. Sedan ca 18 mil tvärs över ön till Tofino intill stilla havet.

Tuesday Jun 6, 2017 #

Note

Efter en natt i magnifika whistler tog vi gondolen upp till 2000möh o vandrade en fin tur bland den metertjocka snön där uppe. Häftiga vyer och strålande sol.

Peak2peak är en linbana som förbinder Whistler med Blackcomb med en 4km hissnande åktur.

Monday Jun 5, 2017 #

Orientering 30:00 [3]

Efter en lång resa var det skönt att komma ut i vildmarken i british Columbia. Fint att kunna orientera några kontroller kring stawamus chief där den gamle nok/lok-bekantingen Magnus Johansson ritat en karta. Typ 90 min tuff vandring för att först komma till kartan.

Terrängen är verkligen brutal har borta och på de flesta platser är det otänkbart att orientera. Men otroligt vackert.