Register | Login
Attackpoint - performance and training tools for orienteering athletes

Training Log Archive: Miss Green

In the 7 days ending Jun 14, 2009:

activity # timemileskm+m
  MTB3 2:38:00 14.48 23.3
  Löpning2 2:10:00
  OL2 1:58:00 8.39(14:04) 13.5(8:44)
  Paddling1 1:16:00 3.42(2.7/h) 5.5(4.3/h)
  Styrka1 1:00:00
  Total6 9:02:00 26.28 42.3

3:07
0:00
» now
MoTuWeThFrSaSu

Sunday Jun 14, 2009 #

Note
(rest day)

Rätt så sliten i rygg o höftböjare o resten åxå iofs, så det enda jag orkade idag va att klippa gräset.

Saturday Jun 13, 2009 #

Paddling race (Kanot-OL) 1:16:00 [3] 5.5 km (4.3 kph)
ahr:156 max:178 shoes: Saucony Progrid Paramount

Hestra Adventure Race - kortMixKlass. Team Map Rats: Jag o Jac.
Vi börjar med en liten springande prolog - iförd flytväst o cykelbyxor - ja herregud vilken syn, som tur var det bara runt en industrilokal o sen ner till vattnet. Vi hoppar i en hyrd kanadensare - och som vi lärt oss så skulle motorn (Jac) sitta fram - men när vi paddlar iväg så har han blivit som förbytt - ett frenetiskt paddlande vilddjur - hjälp, o jag som ska försöka styra hela ekipaget - märkligt att vi kom framåt - kändes som vi snurrade runt runt. En bit in på banan bytte vi dock plats o det kändes bättre - vi paddlade i Nissan som snirklade sej fram o tbx - det gick att släpa kanoten över vissa partier för att tjäna tid - vet inte om det blev tidssparande - jag lurade iväg oss in i ett stort kärr o Jac drog som ett djur. Nej, det va nog bäst att vingla framåt i vattnet. En skön kommentar jag inte kommer att glömma - vad håller dom på med? Gör dom det för att jävlas? Den andra båten ville åka om - vi åkte så rakt vi kunde :)

MTB race (MTB-OL) 1:16:00 [4] 23.3 km (18.4 kph)
ahr:148 max:171

Nu är det MTB som ska köras - hej hopp va kul. Ut som 16 lag 13 min efter. Lätt OL på en karta med skala typ 25000del. Vi körde förbi de ena efter andra mixparen - körde över en grymt stor mosse - då fick vi känna oss urstarka - kul kul - en del såg vi försvinna på fel vägar. Nej, detta var vår gren - kanonkul - o ute på asfalt hängde jag med på ett snöre! In till växling som 7a!

OL race (OL-bana) 35:00 [4] 5.2 km (6:44 / km)
ahr:178 max:180 shoes: Inov 8 Mudclaw

Då var det en lätt OLbana kvar - Jac studsade före med kämparop - nu hade vi ingen nödlina utan här gällde det att krama ur det sista från den gamla kroppen. Första OLloppet där jag inte vecklat ut kartan - litade helt på Jac - vi tog några lag i början - riktigt skönt trött blev man - hade banan varit lite längre hade vi tagit tredjeplatsen - nu blev vi 4a, 13min efter. Vi är nöjda för vi var snabbast på orienteringen - o tvåa på MTB. Varsitt par Hestrahandskar fick vi med oss hem!

Friday Jun 12, 2009 #

MTB (Valla/OL) 25:00 [2]

Jag o Jac drog till Valla i regnet - skulle testa att cyklaMTB-OL o jag skulle även prova att hugga tag i en märklig "nödlina" - dvs när jac cyklar fortare än mej - händer kanske ibland - o när det är platt o fint underlag - händer kanske inte så ofta - då kan jag alltså få lite draghjälp.
Vad fort det gick på kartan o så himla svårt ha koll på vilken av tusen stiger vi va på - mkt skratt o lite träning. Nu är vi laddade till max!

Thursday Jun 11, 2009 #

OL (Torstorp) 1:23:00 [3] 8.3 km (10:00 / km)
ahr:143 max:162 shoes: Inov 8 Mudclaw

Sprang på uthängda kontroller i Torstorp, Finspång. Det är som det är där, en hel del berg o en hel del bök o stök o en del fint. Klarade bara att hålla låg fart för att få ordning på resten.

MTB (Butbro) 57:00 [3]
ahr:130 max:151

Har lånat Cissis MTB o drar ut på en liten stig/grusvägsrunda för att bekanta mej med den. Har även med karta på kartstället. Storlek MTB OK, inga barends ett minus, växlarna sisådär, får fixa till det senar. Det blev en trevlig runda i kalasskog!

Wednesday Jun 10, 2009 #

Styrka (Gymmet SKL) 1:00:00 [3]

Värmde i 10min på crosstrainer, sen blev det pumpande med vikter o i maskiner. Mage, rygg, axlar, armar o baksida ben fick sej en omgång - kände mej mycket starkare än senast.....redan!

Tuesday Jun 9, 2009 #

Löpning (Stig Valla) 20:00 [4]
shoes: Saucony Progrid Paramount

Löpning (Stig) 45:00 [3]

Jogg till Valla - lite MTB backar o lite korta intervaller - allmänt trött o seg. Så det blev varken snabbt eller vidare ansträngande - men benen fick röra på sej lite.

Monday Jun 8, 2009 #

Löpning (Tinnerö) 40:00 [4]
ahr:176 max:181 shoes: Saucony Progrid Paramount

Löpning (Tinnerö) 25:00 [3]
shoes: Saucony Progrid Paramount

Efter kaffe o tårta blev klockan mycket, men skam den som ger sej. Ut på Tinnerö o körde tröskel - regnet hade nästan slutat men ack så kallt. Kändes bra efter sisådär en 10min tröskelpuls - sen rullar det på.